Resident Evil 4 VR İncelemesi 2022

Resident Evil 4 VR İncelemesi 2022

Resident Evil 4 vr‘nin orijinal GameCube davasını hatırlıyor musunuz? Köşede “Sadece İçin” yazan mı? Oyunun her şekilde Nokia telefonuna ve arkaya taşındığını düşünürsek, şimdi hayal etmek zor. Ancak beğenilen statüsüne, tüm limanlarına ve yıllar içinde aldığı mütevazı görsel makyaja rağmen, acı bir şekilde değişmeyen bir şey var ve ilk çıktığı 2005 yılında Resident Evil 4‘ü sağlam bir şekilde güçlendiriyor, o lanet olası tank kontrolleri. Wii Edition bile (oyunun en iyi limanı diyebilirim) sert hareketiyle zincirlenmişti. Ta ki, oyunu ilk çıkışından bu yana en iyi şekilde sunan Resident Evil 4 VR’ye kadar.

Oculus Quest 2’de aksiyon-korku klasiğiyle oynamak bana 16 yıl önce RE4’ü GameCube’de ilk bitirdiğimden beri istediğim bir duyguyu verdi: onu ilk kez yeniden deneyimleme hissi. Ve bu duygu kesinlikle harika.

resident evil 4 vr incelemesi 2022 1

Oyun, baştan sona, Resident evil 4 VR’de tam olarak çalışması için Unreal Engine 4’te tekinsiz ayrıntılarla titizlikle yeniden oluşturuldu ve sonuç çok etkileyici; sihirden başka bir şey değil. Yükseltilmiş dokulardan, ses efektlerine ve animasyonlara kadar, RE4 artık tamamen yeni bir mercekle tam anlamıyla görülebiliyor. Başkanın kızını kurtarma görevinde kahraman ve güzel çocuk Leon S. Kennedy’nin yerine geçmek hiç bu kadar havalı olmamıştı ve Doğu Avrupa’nın korku temsili hiç bu kadar korkutucu olmamıştı.

Resident Evil 4 VR Nasıl Oynanır?

Neredeyse her şey Resident evil 4 VR’ye uyum sağlamak için güncellendi: ekipmanınıza artık fiziksel bedeninizden erişilebilir – tabancanız için belinizden, bıçağınız için omzunuzdan, el bombası için göğüsten ve silah şarjörleri için yardımcı kemerden tutun. Bu, silahınızı fiziksel olarak yüklemek ve ateşlemeden önce kurmak, kasaları açmak için bıçağınızı kınından çıkarmak veya bir el bombasının pimini çekip bazı Ganado’ların ayaklarına atmadan önce pişmesine izin vermek anlamına gelir. Ve neredeyse her eylemi yapmak beni tam bir başkan kızı kurtaran serseri gibi hissettirdi.

VR, birinci şahıs savaşında mükemmeldi ve Resident Evil 4 VR’de son derece iyi parlıyor. Birinin elinden dinamit atmak, fırlatılan baltanın yolundan çekilmek, bir eliyle hafif makineli tüfek boşaltmak ve diğeriyle yanımdaki düşmanları vurmak için tabanca çekmek, hepsi çok tatmin ediciydi. Sadece dolapları açmak bile, çok iyi bildiğim bir dünyayla etkileşim kurmanın tuhaf ve heyecan verici yeni bir yoluydu.

Bir av tüfeğini pompalamak ve tetiği düşmanın yüzüne sıkmak, ardından kafataslarının kanla sırılsıklam bir patlamasıyla, sadece dokunaçların boyunlarından yakın ve kişisel olarak Resident evil 4 VR’de patlaması nefes nefese kalıyor ve ben olduğumda bile endişeyle titrerken yüzümde kulaktan kulağa bir gülümseme vardı.

Savaşı, bir bıçak ve tabanca ya da bir pompalı tüfek ve hafif makineli tüfek gibi, orijinalinin asla olamayacağı şekillerde çok daha çok yönlü olsa da, aldanmayın: olasılıklar hala bana ve Ganados’un her saldırısına karşı yığılmış durumda. Üzücü hissettim–Resident Evil 4 VR hala orijinalin gerilimini ve stresini çok iyi yakalamayı başarıyor. Ve dürüst olmak gerekirse, çift kullanım ve ateşli silahlar, kaynak israfı olabileceğinden nadiren gitmeye değer bir yoldur. Yine de beni bazı korkunç durumlardan kurtardığı inkar edilemez.

Daha önce de belirtildiği gibi, bir zamanlar basit bir düğmeye basmak olan eylemler, artık dolapları, çekmeceleri açmak, anahtarları değiştirmek, kapı anahtarlarını çevirmek ve bulmacaları çözmek gibi oyuncunun fizikselliğini gerektiriyor – hepsi gerçek hayattaki hareket kullanılarak yapılıyor. Küçük bir dokunuş ve bir VR başlığı için tamamen dikkate değer bir fikir değil, ancak Resident Evil 4 Vr deneyimini yükseltmede etkili olmaya devam ediyor. Çekmeceleri açabilmek veya köşede ne olduğunu görmek için bir kapıdan yavaşça geçebilmek, oyunun içine girme üzerinde büyük bir etkiye sahiptir ve oyunun yeni ve modern bir deneyim gibi hissetmesine yardımcı olur. Bir daktilodan tasarruf etmek bile artık 20. yüzyılın başlarından kalma bir daktilonun mekanik tuşlarına fiziksel olarak basmayı gerektiriyor. Bu kadar basit bir zevk.

Bazı şeyler düğmeye basmak için kilitlenir ve haklı olarak, bir pencereden atlamak veya bir bariyerin üzerinden atlamak gibi, o anlarda üçüncü şahıs bakış açısına geçer. Hafif hareket tutması yaşayan benim için bunun için minnettardım, ancak kilometreniz değişebilir. Ayarlarda bulunan bir seçenek sayesinde birinci şahıs olarak kalmayı da tercih edebilirsiniz.

resident evil 4 vr incelemesi 20222

Resident evil 4 vr’nin ikonik düşmanlarını ve ortamlarını yakından görmek, onu ilk kez deneyimleme hissini vurgular. Tabancamı yeniden doldurmak için uğraşırken bir Ganando’nun bana doğru süzülmesini izledim. Yüzlerinde daha önce hiç görmediğim ayrıntıları fark ettim: gözleri boş ve pörtlek, ağızları hafif aralık ve eğriydi. Zaten rahatsız edici bir düşmana çok daha ürkütücü ve müdahaleci hissettiriyordu.

Önceki konsol oyunlarımda daha önce bir düzine kez gördüğüm ortamlar, daha da sürükleyici hissettirdi. Şatodaki akıldan çıkmayan Viktorya dönemine ait tabloları veya çiftliğin yanındaki cesetlerle dolu arabayı gözlemlemek için daha fazla zaman harcadım. Hazineyi almak için uzandığım kuyudaki kirli suya bakmak bile gerçek hayatta ellerimi yıkama isteği uyandırdı.

Erişilebilirlik seçenekleri çoktur ve birçoğu Resident evil 4 VR’de oyuncu ihtiyaçlarını karşılamak için mevcuttur. Tam hareketten ayakta durmaya, oturmaya kadar çeşitlilik gösterirler ve sağ veya solak olmanıza göre ayarlamalara izin verirler. Tüm teçhizatı ve silahları fiziksel bedeninize koyan Sürükleyici veya cephaneliğinizin birkaç düğmeye basarak değiştirilip döndürülebildiği Konfor modu gibi farklı etkileşim modları da vardır. Ek olarak, ideal oyun deneyiminizi ince ayar yapmak ve geliştirmek için çok sayıda seçenek vardır. 13 saatlik oyunumun tamamı boyunca (1-2 saatlik artışlarla yayılmış) Sürükleyici modda, ayakta, ışınlanma hareketiyle ve hızlı 180 açık oynadım ve nadiren herhangi bir rahatsızlık yaşadım.

Ancak her şey amaçlandığı gibi çalışmıyor. Özellikle karşı hamleler, oyunumun başlarında kullanmayı bıraktığım bir mekanik. Tekmeler ve suplexler gibi karşı hamleler, bir düşmanı dizlerinden veya suratından vurarak sersemlettikten sonra gerçekleştirilebilir. Bu anlarda, bir düşmana düğmeye basmak ve saldırıyı başlatmak için yeterince yaklaşmak için beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce beceriksizce düğmeye basmak ve saldırı başlatmak için buldum, genellikle şans penceresini tamamen kaçırdı ve istemeden kendimi zarara yol açtı. Eylem, diğer her şeyin fiziksel hareketine kıyasla beceriksiz ve sezgisel değildi, bu yüzden sonunda kullanmayı bıraktım.

Bazı patron dövüşleri de sorunsuz bir şekilde Resident evil 4 VR’ye dönüşmez. Özellikle bataklık patronu dövüşü olan Del Lago, bir hayal kırıklığı noktası olduğunu kanıtladı. Dev canavar tarafından çekilirken tekneyi kontrol etmek ve aynı anda bir zıpkın tabancası yüklemek ve ateşlemek zorunda olmak, yönetilmesi çok zordu – konsolda iyi çalışan bir şeydi, ancak birden fazla şeyi çalıştırırken VR’nin tam hareketine sahip olmak bir kerede biraz fazla kafa karıştırıcıydı.

Şaşırtıcı bir şekilde, orijinalinden geri dönmekten korktuğum kısımlar, özellikle oyunun son aksiyon odaklı eylemi, VR sayesinde gerçekten geliştirildi. Geleneksel olarak, Resident Evil 4′ vr’ın orijinal sert hareketi ve siper sisteminin eksikliği göz önüne alındığında, oyunun son askeri silahlı düşmanlarıyla savaşmak, genellikle bir köşeyi dönüp kaçmadan önce bir atış yapmak için yavaş bir slogandı. Orijinal oyunda ilerleme hızı, bu anlarda kopuk ve karaktersiz hale geldi. Ancak VR’de, fiziksel olarak köşelerde eğilebilme, siper alabilme, duvardaki açıklıklardan ateş edebilme veya el bombası atabilme özelliği sayesinde eylem güçlendirilir. Müthiş bir histi ve tatar yayı kullanan, gırtlaklı tüfekle ateş eden, balta atan serserilerle bir çatışmaya girmeyi tam bir patlama haline getirdi.

resident evil 4 vr incelemesi 2022

Bu heyecan verici savaş uygulaması, Paralı Askerler Modunun eksikliğini daha da belirgin hale getiriyor. RE4’ün aksiyon bölümlerini VR lensleriyle oynamak, aksiyon-korkusunun Paralı Askerlerin arcade tarzı deneyimine nasıl çevrilebileceğini görmek istememe neden oldu, bu yüzden yokluğu küçük bir hayal kırıklığı. Bunun yerine, krediler toplandığı anda, ek, daha zor, Profesyonel zorluk modundan geçme planları ile New Game+’daki ikinci oyunuma başladım.

Hayatımda Resident Evil 4 Vr’den daha fazla bitirdiğim oyun yok ve onu farklı bir formatta deneyimlemek inanılmaz bir deneyim. 16 yaşındaki klasiği VR’ye getirmek, sadece neden bir klasik olduğunu yeniden doğrulamakla kalmıyor, aynı zamanda ona sunulan en iyi VR oyunları arasında bir yer veriyor. Ve oyunu sıfırdan inşa etmenin bir aşk emeği olduğu açık.

resident evil 4 vr incelemesi 2022 1 1

Resident Evil 4 VR, Beat Saber ve Superhot’un yanı sıra Oculus Quest 2 kitaplığınızda bulunması gereken önemli bir oyundur. VR yeteneğine sahip yeni gelenler için hoş bir sürüm ve en heyecan verici olanı, yalnızca yeni oyuncuların Resident Evil 4 Vr’ı orijinalin büyüklüğünden (ve hatta tuhaflıklarından) ödün vermeyen yeni bir şekilde deneyimlemeleri değil, aynı zamanda yeni nesil Oyuncuların çoğu Leon S. Kennedy’nin tek kelimelik laflarını duyacak. Ve bu beni çok heyecanlandıran bir olasılık.